wtorek, 5 lipca 2016

O mnie

Słyszę i zapominam
Widzę i pamiętam
Robię i rozumiem 
                      (Konfucjusz)


                              Jeśli dostrzegasz piękno natury, to już wiesz, że odkryłeś w sobie tę część serca, która sprawia, że Twoje życie staje się bardziej pogodne, pełniejsze, urozmaicone. Ta pasja rozwija, daje wiele uśmiechu.
                             Świat roślin jest dla każdego - czy mieszkasz  w wynajętym pokoju, czy w domu, przy którym jest wielki ogród - wszędzie tam możesz rozwijać swoje zainteresowania. "Idziesz do przodu", poznajesz ludzi i oczywiście rośliny, które Cię zachwycą. Po prostu czujesz się szczęśliwszy.
                            Botanika jest jedną z kilku pasji. W wartościowy sposób scala moje zamiłowania do dreptania w nieznane i w znane 'swoje' miejsca, gdzie kontakt z naturą, czytanie książek i rozmowy z ludźmi bliskimi, bądź z nowo poznanymi. Nie tracę czasu na bierne oglądanie reklam oraz na zachowania innych, gdzie agresja, manipulacja, czy używki.                                       
                        Vademecum powstaje w czasie wolnym, bez przymusu oraz bez presji, za to z pełnym zaangażowaniem i z motywacją. To także kształtowanie w sobie cierpliwości, a jednocześnie ciągła otwartość na nowe, niespodziewane, skromne i zachwycające.
                        Stronę zbudowałam od podstaw. Po jej już milionowych odsłonach z całego świata wnioskuję, że i dla Was ta 'miejscówka' z tygodnia na tydzień staje się coraz bliższa. Dziękuję. 
Siła dobrych słów, różnorodność pięknych roślin - to wszystko znacząco wpływa na moją codzienność.
Bardzo mi miło, że tutaj Jesteś. Zapraszam Cię do częstszych odwiedzin. Serdecznie pozdrawiam!
                                                                   
Marzka 
 
 
Cel: katalog 2500  roślin
2023.11.27 jest 1700





Cel: katalog 2500  roślin
2022.12.02 jest 1600 

 
 
 
 
  Cel: katalog 2500  roślin
2021.10.08  jest 1500
 

*

4 komentarze:

  1. Czy Państwo posiadacie w sprzedaży Szparag modrzewiowy Umbellatus,asparagus sierpowaty Virgatus i Starzec azjatycki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie jest prowadzona sprzedaż. W mojej prywatnej kolekcji nie posiadam tej rośliny. Mogę pomóc i wskazać, gdzie można kupić nasiona. Proszę zgłosić się do mnie przez formularz kontaktowy (po prawej stronie), albo przez facebook (profil Vademecum Interesting Plants). Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Akurat mam kalanchoe pluszowe uszy słonia za mało wiem o tym kwiatku, bardzo podaba mi się, ale za bardzo zwijają im się liście i nie wiem dlaczego, teraz pezeniosłam je na działkę i tam wystawiam na codzień w słońcu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej informacji na temat uprawy tego gatunku kalanchoe tutaj: https://www.vip-colors.com/2019/02/kalanchoe-beharensis-pluszowe-uszy.html Proszę zastosować poprawnie wszystkie zalecane zabiegi pielęgnacyne, wtedy roślina powinna wrócić do witalnej formy. Gdyby tak się nie stało, należy słać kolejną wiadomość - wspólnie poszukamy rozwiązania. Zapraszam do częstszych odwiedzin, pozdrawiam.

      Usuń